Khamis, 1 Januari 2009

RUkuN NiKah ada 5..


'aku terima...'


ALHAMDULILLAH..selamat dah pernikahan Sahabatku(ABD MUNIR) di MALIM NAWAR,PERAK..sekali LAFAZ je(pengapit dah hembus muka TOK KADI..hehe)..tp yg aku x tahan..

sebelum AKAD dimulakan..TOK KADI pun soal..

Tok Kadi:Abd Munir!!

Munir :saye Tok...(dlm nada bergetar..)

Tok Kadi:sebutkan RUKUN NIKAH ad brape??(dlm LOGHAT PERAK..ate kome)

Munir :Ada 5..
:Pertama...SUAMI@LELAKI
:Kedua.....ISTERI@POMPUAN
:Ketiga....WALI
:Keempat...KADI<(ni la jawapan yg mbuatkan satu umah gelak..TokKadi
pun garuk kepala)

PART ni aku selaku PENGAPIT menjalankan tugasku..aku pun berdehem smbil memberi jawapan yg betul(ehem..saksi..ehem..saksi la bodo..)

:eh..eh..KEEMPAT..SAKSI..
:Kelima...AKAD


Alahai..padahal mlm sebelum tu aku dah study ngan dia sume BAB yg akan ditanya oleh TOK KADI termasuk la RUKUN NIKAH ni..tp biase la bile dah GIGIL kepala lutut tu..mcm2 bole jadi..silap2 nama BINI pun bole lupe..hakhakhak

'Anakkk...anakkkk...'

3 ulasan:

Jalaks berkata...

haha..klakar la sial..tahniah kat Munir..ko cam power jek siap leh ajar oang..haha

SyaPAK berkata...

base on experiance la..

sesuchikaseyh berkata...

waaahhh along..ko dlu dpn tok kadi siap mghapal lg..bl bpk mertua ko tnye,ko sruh die diam psl ko ngh mghapal..hahhahaha..lps ni dak memen pulak..jgn tok kadi tu tnye cmmn nk wat blog dh le..hahahha