Isnin, 15 Disember 2008

ketutu..timbul la ketutu..





haaa..ni la rupa binatang yg aku ngan pokteh berminat dan menaruh harapan yg tinggi utk kami ternak..rupa mmg HUDUH..tp mahal harganya..RM80 sekilo..kenkadang bole capai RM110...ikan ni disukai dan digilai oleh CHINESE..sbb diorang kata bole cantikkan kulit dan utk perubatan gak..org kita x heran kot sbb bole tangguk kat lombong@sungai@sawah..org kita kan banyak masa utk buat keje2 tu..cina naga ni x kuasa nak layan aktiviti tu..(teori aku la)

so..skrang ni aku tgh study pasal ikan ni..aku target 2009 dah bole start..semangat tu kuat..tp ntahlah..masih perlukan ANJAKAN PARAGDIGMA lagi la aku ni..lgpun aku x makan ikan ni..pastu ikan darat ni aku geli sket nak pegang..(lagi plak dgn muke huduh si ketutu ni)..tapi mana la tau rezki aku ngan si ketutu ni ek..

mak aku slalu cakap...ANAKKK..ANAKKkk

2 ulasan:

2disk2u berkata...

benih k22 area kl,selangor,perak...nanoketutu@gmail.com

Blogger Malaya berkata...

ada gak yg amik gambar dlm blog aku ehh... leh saman nih... hehehe

www.siripemas.blogspot.com