Isnin, 15 Disember 2008

..si IBU KETUTU..





opsss..ini bukan BINI aku(bini aku lg lawa tau!!)..bukan jua BEKAS AWEK aku(sbb aku mmg xde bekas)..bukan juga CEKGU SEKOLAH aku(sbb cekgu aku sume tggu nak pencen je)..bukan pula USTAZAH yg ajar aku mengaji..x mungkin SEDARA aku(sbb sedara aku xde yg lawa cmni)..apatah lagi BIDAN yg sambut masa aku dilahirkan..

so..who is this girl??(betul ke ayat aku ni)

ha...ni lah dia IBU KETUTU(aku yg bg gelaran ni..so x official la eh)..aku TERUJA beb..sebabnya..

semalam(ahad-14hb 12)..aku ngan 'anchorman' pokteh g melawat kolam ikan ketutu terbesar di alor gajah(aku rasa terbesar kat melaka juga kot)..aku ditemani member seKAPAL aku yg dah resign dan turut bercita2 nak jd penternak si ketutu ni iaitu si SUSU(dia ni tukang masak dan menu dia mesti berasakan susu-sbb tu digelar susu)..dan sorang lagi si JUS(namanya diambil sempena nama kampong die-kpg JUS,SELANDAR..lgpun die ni perangai mmg mcm yahudi sket,so bole jugak dieja JEWS)hakhakhak....tp mmg diorang ni klu kat kapal cukup ZIONIST..

tatkala aku smpai kat pusat ternakan tu(kat umah je tempatnya,lebih kurang besar tanah nenek aku)..IBU KETUTU ni la yg sambut kami..aku ingatkan mmg tugas dia PENYAMBUT TETAMU..tp telahan aku silap..dia lah TOKEY pusat ni(bkn pusat dia,pusat penternakan ikan ketutu ni)..umur dia aku rasa dlm 25(dlm frenster dah tulis)huhu..aku pun apa lagi,korek la..(korek pengalaman ye)..rupanya dia ni graduate dlm IT..pada mulanya ketutu ni sbg hobi je..lgpun dia ni mmg suke bela2 binatang..so,setelah dia mendapat maklumat mengatakan ketutu ni bole mendatangkan profit yg tggi,dia pun start la komersialkan..actually,bru setahun lebih pusat ni di launching tp mmg nmpak perkembangan yg sgt bagus la..kolam dia pun dah ada lebih drpd 10 buah..dia pun cerita la A-Z pasal ketutu ni..mmg power la knowledge dia(tp klu dia kencing aku x tau la)..kami berempat nganga sambil mengalir air liur(bayangkan muka adikku memen)..keras je..bile kaum HAWA ni membuktikan pada kami yg insan yg dianggap lemah ni bole berjaya dlm bidang PENTERNAKAN KETUTU ni..cair EGO kami(tp KELAKIAN kami x cair ye)...huhu..

setelah berkongsi kasih..eh.eh..berkongsi maklumat,kami pun pulang dgn semangat berkobar2..dlm perjalanan pulang..pokteh sound aku..

'ko tgk pompuan tu,malu la..agresif,semangat..dah berjaya pun..
x mcm ko..lembab..skrang ni(dia start buat plan utk aku laksanakan)

'betul la..klu pompuan bole buat xkan aku x bole??klu dia berani
pegang ketutu tu,xkan aku x berani??aku masih perlukan suntikan
PARAGDIGMA utk aku kejar impian aku...dan impian pokteh.
.'

tapi..walaupun siang malam menghabiskan masa ngan ketutu huduh ni..si IBU KETUTU ni xde plak ada iras2 ketutu..

'mak aku selalu cakap..ANAK..Anakkkkk

15 ulasan:

Suria Azhar berkata...

ketuuuutu tu ape jadahnya?..bagaimana ia akan membawak hasil yg lumayan?

Jalaks berkata...

bodo..jgn kait kan nama aku la B**I..haha

SyaPAK berkata...

kena ternak la..sekor RM80..beli benih sekor bru rm5..pokteh nak buat kolam dpan umah bangla..mengikut kata ibu ketutu,permintaan melbihi pengeluaran skrang ni..xpela..mungkin bole dicuba..pasni,blik umah nenek menu utama..ketutu salai..hakhak

Suria Azhar berkata...

eiiyerrrrrr...tolonglah..dengar nama ikan tu pun aku naik seram..letak le nama ikan sirip jelita ke..ni nama ikan ketutu..kalo makan naik ketuat..eeii..plisss laaa..

SyaPAK berkata...

nasib baik x dinamakan ketutu sang suria..hakhakhak

Unknown berkata...

Kena pakai kolam ke?Pakai tangki itam tu je tak leh ke?Kalau betul pasaran menarik best gak nih...Kalau betul tahap tu, seluruh belakang rumah nenek kita jadikan sarang ketutu...sapa ko nak tabal ibu ketutu Sg Udang plak?Ke PokTeh jadi bapak ketutu??Hehe...

Sedap plak disebut berulang2...ketutu...ketutu..ketutu...hehe...

SyaPAK berkata...

pakai tangki itam bole..tp stakat bole bagi makan anak beranak le + bangla..hehe..ibu ketutu belum ada calon lg..nenek ketutu dah ada kot..hehe..bapak ketutu,calon2 nya adalah..pokteh dan bangla..sila buat undian..

hajah jongang berkata...

ibu ketutut?eyh.ketutut lak. biase jek.

♥readikara♥ berkata...

Weh, dah start ke project ko ni?

SyaPAK berkata...

oh..kara!!project on the way..huhu..nak brape ekor ikan ye??

2disk2u berkata...

Kepada yang berminat mencari benih ketutu liar boleh email kan saya nanoketutu@gmail.com atau call 0196230426.


website-->>http://k22-goby.blogspot.com/

Blogger Malaya berkata...

ada no telepon ibu ibu ketutu tu tak?
kalau ada tlg sendkan kat saya atau pastekan kat chat box blog sy www.siripemas.blogspot.com

Blogger Malaya berkata...

ada no telepon ibu ibu ketutu tu tak?
kalau ada tlg sendkan kat saya atau pastekan kat chat box blog sy www.siripemas.blogspot.com

Unknown berkata...

ibu ketutu ni tahun 2008 je.. now tade dah. dia dah tade org dah... team dia larikan diri :) so kalau nak bekalan tiap masa... hubungi saya di talian haiezack@yahoo.com

sesuchikaseyh berkata...

long...ketutu kuat kentut x?lebih kurang je bunyi die..hahahah