Jumaat, 24 April 2009

TYPHOON KATRINA...


haaa..tahun 2005...tarikh aku x ingat..tp masa tu bulan puasa..

aku naik kapal PUTERI ZAMRUD SATU..loading kat DAMIETTA,EGYPT..nak discharge kat LAKE CHARLES,NEW ORLEANS..

Masa tu la KATRINA ni datang mengganas..memang ganas aaa..tahap dewa..kapal ROLLING 25 degree..Muntah hijau jgn cakap la..dah le bulan tu puasa(bulan je yg puasa)..lg 2 hari nak raya..

Masa hari nak masuk PORT tu..US dah inform tg NEW ORLEANS dah RANAP!!perghhh..aku dah prepare surat dlm botol..surat tu utk mak ngan ayah aku..mane le tau,klu kapal ni karam..tubuh badan aku ni confirm x jumpa..ada la orang yg terjumpa botol tu dan sampaikan surat tu kat family aku..huhu..

so,kapal aku pun DRIFTING je kat TELOK MEXICO..tp SOLAT RAYA tetap dijalankan..ketupat tetap dianyam..sembahyang pun dlm keadaan terhuyung hayang..memang x akan dapat pengalaman sembahyang mcm ni kalau kat kampong..nak gelak pun ada..

Akhirnya..kapal aku di arahkan utk discharge kat BALTIMORE..puhh..bersyukur aku sbb masih selamat..aku rasa kalau diteruskan juga niat nak masuk port kat LAKE CHARLES tu..tinggal kenangan je la..

Tapi tu la manusia..sampai BALTIMORE..KATRINA ke mana,surat ke mana,muntah hijau pun dah x terasa..yg ada SYURGA DUNIA..

''alahai...Anakkk..anakkkk''

ps/:US ni buat filem konon hebat la..masa TYPHOON tu US COAST GUARD siap M16,bot canggih..tp nak naik kapal aku berjam jam..sbb condition kapal masa tu mmg ROLLING..nak sangkutkan tali pun x dapat..HAMPEH..

2 ulasan:

Unknown berkata...

Kalau takde muntah2 hijau tu ko puasa ke..?Saje je tanya..hehe....

SyaPAK berkata...

klu x muntah..buat2 muntah ler...huhu..musafir ler..